Puheet eivät aina muutu teoiksi...
Puheet eivät aina muutu teoiksi...
Helsingin Sanomien pääkirjoitustoimittaja Jaana Savolainen kirjoittaa ylisosiaalineuvos Aulikki Kajanojan innostamana julkisista palveluista ja niiden suoriutumisesta tehtävänsä hoidossa:"YLISOSIAALINEUVOS Aulikki Kananoja tuntee sosiaalipalvelut hyvin. Hän taitaakin olla yksi niitä harvoja suomalaisia, jotka vielä hallitsevat monimutkaisen ja alati paisuneen kokonaisuuden.
Kananoja ehdotti kirjoituksessaan (HS Mielipide 19.8.), että sote-keskustelussa luovuttaisiin käsitteestä lähipalvelu, koska se on tulkinnanvarainen. Ymmärrän Kananojan huolen, sillä kauan vatvotussa sote-keskustelussa moni käsite muovautuu puhujan tarpeiden mukaan.
Kananoja muistutti myös, että suurtenkaan kaupunkien rahkeet eivät aina riitä asiakaslähtöiseen työtapaan esimerkiksi lastensuojelussa ja vanhuspalveluissa. Asiakaslähtöisyys on toinen käsite, joka toistuu sote-puheissa jatkuvasti. Puheet eivät aina muutu teoiksi tässäkään asiassa.
Helsingin Sanomien pääkirjoitustoimittaja Jaana Savolainen kirjoittaa ylisosiaalineuvos Aulikki Kajanojan innostamana julkisista palveluista ja niiden suoriutumisesta tehtävänsä hoidossa:"YLISOSIAALINEUVOS Aulikki Kananoja tuntee sosiaalipalvelut hyvin. Hän taitaakin olla yksi niitä harvoja suomalaisia, jotka vielä hallitsevat monimutkaisen ja alati paisuneen kokonaisuuden.
Kananoja ehdotti kirjoituksessaan (HS Mielipide 19.8.), että sote-keskustelussa luovuttaisiin käsitteestä lähipalvelu, koska se on tulkinnanvarainen. Ymmärrän Kananojan huolen, sillä kauan vatvotussa sote-keskustelussa moni käsite muovautuu puhujan tarpeiden mukaan.
Kananoja muistutti myös, että suurtenkaan kaupunkien rahkeet eivät aina riitä asiakaslähtöiseen työtapaan esimerkiksi lastensuojelussa ja vanhuspalveluissa. Asiakaslähtöisyys on toinen käsite, joka toistuu sote-puheissa jatkuvasti. Puheet eivät aina muutu teoiksi tässäkään asiassa.

Kommentit
Lähetä kommentti